Om mig

Mitt foto
Sweden
Mitt mål är att arbeta inom Försäljning (B2B) och/eller Projektledning. Om detta skulle kunna ske i Italien vore det perfekt. :) I min senaste anställning arbetade jag, i fyra år, som konsultchef vid teknikkonsultföretaget Etteplans kontor i Göteborg. I rollen ingick B2B-försäljning samt personalansvar. Det jag finner utmanande i både ledarpositionen och försäljningsarbetet är mötet med människor. Att förstå och utveckla medarbetarna och förstå kundens behov och, på ett ofta kreativt sätt, matcha dessa behov med vårt erbjudande. Jag är social och positiv och min arbetserfarenhet har gett mig en bred teknisk kompetens och förståelse.

torsdag 11 juni 2009

Dystert, men tänk positivt!

Såg precis att min arbetsgivare varslar ytterligare 35 personer i Göteborg, trist!

Men...
Med en positiv inställning och hårt arbete löser det sig, både för de varslade och företaget.

Lite om jobbsök:
Jag tror att det är en stor fördel att vara fler som peppar varandra i jobbsökandet (ensam är inte alltid stark). Fast det får ju inte bli en grupp för inbördes klagande utan just att ha någon att bolla med att man pushar och stöttar varandra är en jättetillgång.

Det man fokuserar på växer (som en klok kollega sa).

/Beax
Do what you love and the money will follow
http://www.linkedin.com/in/berndtaxelsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar